Biznes

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych – http://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron/ – nazywa się również działaniami SEO. Sam skrót SEO pochodzi od angielskich słów Search Engine Optimization. Celem takich działań jest osiągnięcie przez określoną stronę najwyższych miejsc w wynikach wyszukiwania, przede wszystkim w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie stron ma szczególne znaczenie dla usługodawców. Sklepy, producenci, osoby świadczące określone usługi muszą być obecni w Internecie. Tylko wysoki wynik w wyszukiwarce jest gwarancją tego, że klienci zainteresowani towarem lub usługami odnajdą konkretną stronę, a więc i firmę.

Pozycjonowanie stron – od czego jest uzależnione?

Aby strona znalazła się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, musi zostać spełnionych kilka czynników. Pozycjonowanie stron na określoną frazę jest skuteczne, o ile nie ma ona konkurencji. Im więcej jest w sieci podobnych stron, tym trudniej jest się wybić. Przykładem niech będzie fraza „buty sportowe”. Cieszy się ona dużą popularnością, więc tym trudniejsze jest pozycjonowanie stron właśnie na nią. W tym zakresie ważne jest, aby odnaleźć swoją niszę.

Pozycjonowanie stron jest ściśle związane także z linkowaniem. Obecnie jest to jeden z najważniejszych czynników. Linkowanie to linki, które znajdują się na innych stronach i prowadzą do tej konkretnej. Im mocniejsza, bardziej wiarygodna i lepiej wypozycjonowana jest dana strona, tym linki są mocniejsze. Nie liczy się tylko ich ilość, ale również jakość. Zdobycie wartościowego linkowania to spory nakład pracy i przede wszystkim czasu. Pozycjonowanie stron jest z gruntu zadaniem dość pracochłonnym. Oczywiście pierwsze efekty są dość szybkie, ale solidne zadbanie o stronę wymaga czasu. Dodatkowo linkowanie jest nieraz kosztowne. Artykuły z linkami na dużych portalach należy wykupić, poza tym dochodzi koszt samego copywritingu.

Dla dobrej pozycji strony ważna jest również jej budowa, czyli sama struktura, a także treść na niej umieszczana. Przede wszystkim musi być ona unikatowa, aby Google nie zdyskwalifikowało jej za zduplikowany content. Pozycjonowanie stron jest więc związane również z ich optymalizacją. Strona wysoko umieszczona w wynikach wyszukiwania jest lekka, szybko się ładuje, a także jest responsywna, to znaczy przystosowana do przeglądania jej na różnych urządzeniach.

Pozycjonowanie stron – kiedy nie działa?

Powodów, dla których strona internetowa znajduje się na niskich pozycjach w wynikach wyszukiwania, może być wiele. Dosyć powszechne są błędy w samej jej budowie, zwłaszcza jeżeli powierzono to osobie niemającej zbyt dużego doświadczenia. Czasami powodami niskiej pozycji strony jest również zbyt duża konkurencja.

Na początku, kiedy strona jest dopiero rozwijana, a jej właściciel nie dysponuje dużymi funduszami na jej promocję, do podstawowych działań należy troska o treści na niej umieszczane. Powinny być one jak najbardziej zróżnicowane, merytoryczne, będące wartością dodaną dla użytkowników. W wielu przypadkach kusząca wydaje się być wizja ściągnięcia tekstów od konkurencji, ale to droga donikąd. Za takie działanie grozi nawet zbanowanie. Jeżeli strona to tylko hobby, należy działać tak, aby jej widoczność wzrosła. Możesz udzielać różnorodnych porad w sieci, na przykład na forach, kręcić filmiki na YouTube, stworzyć profile związane ze stroną na portalach społecznościowych. Tam w sygnaturze lub opisie powinien pojawiać się adres strony www. Najważniejsze są jednak wartościowe porady, które przyciągną użytkowników. Dzięki nim pozycjonowanie stron będzie łatwiejsze.

Strona internetowa może zostać dodana także do najbardziej znanych katalogów. Ta metoda jest coraz rzadziej używana, ale czasami przynosi rezultaty.

Pozycjonowanie stron, które mają przynosić swoim właścicielom dochód, jest jednak czymś zupełnie innym. Przede wszystkim to działania wymagające fachowej wiedzy. Dlatego w takim przypadku najlepiej jest to zadanie powierzyć profesjonalistom. Samodzielne pozycjonowanie stron przynieść może wiele złego. Można w ten sposób bardziej sobie zaszkodzić, niż osiągnąć faktycznie dobre rezultaty. W niektórych przypadkach na przykład Google nałożyć może na daną stronę filtry, a to bardzo niekorzystne działanie.

Żadna firma nie powinna dawać gwarancji, że w bardzo krótkim czasie strona zacznie zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron zawsze jest zadaniem rozciągniętym w czasie. Dodatkowo jest to zadanie, które na bieżąco należy powtarzać. Dlatego przy rozpoczęciu współpracy przydaje się podpisanie całościowego pakietu na współpracę. Pozycjonowanie stron powinno być nastawione na efekt. Co jakiś czas, na przykład co miesiąc, należy sprawdzać osiągane rezultaty. Z obsługującą firmą można rozliczać za uzyskaną efektywność.

Pozycjonowanie stron jest działaniem długoterminowym, a do tego kosztuje. Oferty podejrzanie tanie i deklarujące wysoką pozycję w rekordowo krótkim czasie lepiej omijać szerokim łukiem. Z pewnością jest to zadanie dla profesjonalisty albo nawet dla agencji SEO, w zależności od tego, jak wiele jest do zrobienia.

Back To Top