Biznes Praca

Banery reklamowe

Reklama jest to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu 83 skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).

Reklama powinna zawierać łatwo zaprezentowane oraz łatwe do przyswojenia informacje na temat oferowanej usługi lub produktu. Przekazywana informacja powinna trafić do każdego, ma się ona „wryć” w pamięć lub zaintrygować odbiorcę.

Jednym z najlepszych sposobów na zaprezentowanie swojego produktu i właśnie „wrycie” się w pamięć jest baner reklamowy  jest to jeden z nośników reklamy outdoorowej (zewnętrznej), umieszczana na specjalnie przystosowanych do tego słupach, fundamentach lub montowana na ścianach budynków, służąca do eksponowania reklam.  Zwykłe banery reklamowe są banalne właśnie po to żeby weszły do głów osób i zostały w nich na dłuższą chwilę.

Wiele osób jednak nie ma pojęcia jak potężną „bronią” wielkich korporacji są banery reklamowe. Umieszczony w widocznym miejscu zawsze spełni swoje zadanie, ponieważ w przestrzeni publicznej zawsze będzie miał swojego widza. Sieć internetowa jest bardzo popularna, jednak nadal wiele osób korzysta z usług z polecenia lub też woli wybrać dostawcę ze swojego miasta. Zauważony baner przez taką osobę będzie dobrym niezobowiązującym wabikiem do odwiedzenia twojego lokalu lub strony internetowej i zapoznania się z usługą.

Banery reklamowe są jednak jednym z najdroższych form reklamowania jednak to też służy w pewnym stopniu reklamowanej firmie usłudze czy produktowi, pokazuje, można powiedzieć dobrobyt firmy i to że po prostu nią na to stać.

Banery wpisują się też w krajobraz, dobrym przykładem mogą być tutaj wielkie aglomeracje takie jak Tokio, gdzie miasto przepełnione jest banerami i wpisują się w „wystrój” miasta, nie są to tam tylko reklamy lecz także wizytówka miasta.

Opisując banery na pierwszy plan nasuwają nam się obrazy wielkich billboard’ów w centrum miasta jednak banery mają się coraz lepiej w internecie, są to formy reklamy ponadczasowe które nie odejdą do lamusa.

W internecie banner to graficzna forma przekazania treści informacyjnych bądź reklamowych, często będąca odnośnikiem do strony promowanego produktu. Najczęściej jest wykonany w technologii Adobe Flash, wcześniej były to głównie animowane pliki graficzne w formacie GIF, czasami stosowane są pliki JPEG. Animacje w formacie Adobe Flash, mimo że atrakcyjniejsze wizualnie, wymagają jednak, aby użytkownik miał zainstalowaną w systemie i aktywną specjalną wtyczkę do ich odtwarzania. Nie wszyscy reklamodawcy zdają sobie sprawę z tego, że taka animacja nie zostanie wyświetlona u niektórych użytkowników (zostanie wyświetlona prośba o zainstalowanie wtyczki).

Jednym z rodzajów bannera jest interaktywny expand banner, który rozwija się po najechaniu na niego kursorem myszy. Maksymalne rozmiary to zwykle 468 × 240 pikseli.

Chociaż odpowiednie umiejscowienie banera jest znacznie trudniejsze od jego graficznego zaprojektowania, opłaca się starannie zaplanować miejsce publikacji.

58% respondentów sondażu AdKeeper powiedziało, że banery reklamowe nie wzbudzają w nich żadnych emocji – co zmniejsza prawdopodobieństwo zaangażowania. Ciasteczka oraz wykorzystanie techniki behavior based marketing sprawiły, że jest nam o wiele łatwiej znaleźć odpowiednie miejsce na umieszczenie reklamy, która będzie trafna oraz skuteczna dla tych internautów, którzy faktycznie interesują się przeglądanymi w Internecie zagadnieniami. Warto pójść o krok dalej i stworzyć reklamę, która będzie skuteczna bez względu na to, czy będzie oparta o dane demograficzne czy historię przeglądania stron WWW.

Nissan, chcąc poprawić wyniki sprzedaży swoich samochodów w Dubaju, umieścił baner na popularnej stronie internetowej Dubizzle, dzięki której można łatwo znaleźć mieszkanie. W oparciu o dane, jakie użytkownik podawał na stronie – budżet, sąsiedztwo, wielkość rodziny – reklama Nissana sugerowała użytkownikowi dopasowany do jego potrzeb model samochodu. W poniższym filmie można poznać wyniki akcji.

Dobry baner zawsze osiągnie zamierzone rezultaty, dlatego tak ważne jest, aby w pierwszej kolejności pomyśleć o dobrym projekcie i strategii reklamowej. Baner reklamowy, który wzbudzi ciekawość potencjalnych klientów spowoduje, że będą oni skłonni szukać więcej informacji o firmie w innych źródłach.

 

Back To Top