Ostania aktualizacja 9 września 2022
Reklama natywna – co to jest? W dzisiejszych czasach ogromną popularnością cieszy się marketing sieciowy. Obecnie jest to jedna z najskuteczniejszych metod, aby zareklamować własne produkty bądź usługi. To właśnie w sieci każdego dnia surfuje setki tysięcy potencjalnych klientów, których przy odrobinie szczęścia możemy zachęcić do zapoznania się z naszą ofertą.
Czym dokładnie jest reklama natywna? Gdzie możemy spotkać natywne reklamy? Dlaczego warto zdecydować się na reklamę natywną? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.
Czym jest reklama natywna?
Zanim zdecydujemy się na zdefiniowanie reklamy natywnej, warto zastanowić się, co określa drugi człon tego wyrazu. Otóż natywny oznacza wrodzony, rodzimy, czyli taki, który jest naturalny dla danego obszaru czy też środowiska. Doskonałym tego przykładem może być powszechnie znany native speaker, który to jest rodzimym użytkownikiem danego języka w obcym kraju. Czym zatem jest reklama natywna? Definiując ją, moglibyśmy dojść do wniosku, że jest to reklama, która została odpowiednio dopasowana w środowisko, w którym się pojawia. Na pierwszy rzut oka nie różni się ona od takiej tradycyjnej, która zawarta jest w dowolnym artykule na stronie internetowej. W końcu nie mają one specjalnie wyznaczonych miejsc, nie muszą zawierać się w banerach i blokach reklamowych. Wszystko dlatego, że są doskonale zaadaptowane do medium, w którym się pojawiają. Charakteryzuje się tym, że jest wpasowana nie tylko do stylistyki, ale również do standardów poszczególnych formatów. Nie zagłębiając się w szczegóły, reklama natywna nie jest emitowana w specjalistycznym bloku reklamowym czy też w rzędzie bannerów, bowiem stanowi integralną część całości. Wcześniej wspomniana reklama nie jest nachalna, ponieważ z reguły jest doskonale wpasowana pod względem stylistycznym i tematycznym. Jest to więc równie skuteczna forma promowania produktów bądź usług, jak powszechnie znane kasetony reklamowe.
Gdzie możemy spotkać natywne reklamy?
Skoro już wiemy, czym jest reklama natywna, warto zastanowić się, gdzie możemy spotkać je w praktyce. Wbrew pozorom jej rozpoznanie nie należy do najtrudniejszych czynności, tym bardziej, jeśli poznamy kilka podstawowych przykładów. Reklamą natywną jest artykuł sponsorowany bądź dodatkowe treści, które zostały tam dodane, w postaci materiału wideo bądź infografiki- z reguły zostają dodane w celu uzupełnienia. Kolejnym przykładem są wyróżnione wyniki wyszukiwania. Z pewnością każdy z nas spotkał się kiedyś z sytuacją, w której wpisywaliśmy w wyszukiwarkę frazę, którą jesteśmy zainteresowani. Załóżmy, że szukamy nazwy jakiegoś przedmiotu, którego kupnem jesteśmy zainteresowani. Nagle okazuje się, że na szczycie kilkustronicowej listy znaleźć możemy reklamy, które pasują do naszych zapytań- wyglądają zupełnie tak samo, jak reszta stron, jednak możemy je rozpoznać dzięki specjalistycznemu oznaczeniu. Gdzie jeszcze można spotkać natywną reklamę? Na pewno każdy z nas niejednokrotnie odwiedził sklep internetowy. Wyszukując poszczególnych przedmiotów natrafimy na listę promowanych produktów- właściwie niczym nie różnią się od pozostałych, jednakże są na górze strony, dzięki czemu użytkownik w pierwszej kolejności trafi właśnie na nie. Bardzo powszechne ostatnimi czasy stało się również lokowanie produktów. Jest to właściwie standard dzisiejszych mediów. W końcu nie bez powodu możemy zapoznać się z marką soku, odzieży, telefonu bądź innego produktu. Dlatego też jeśli chcemy wypromować własny sklep, sama reklama świetlna może nie być wystarczająca- warto zastanowić się nad reklamą natywną.
Zobacz również:
Dlaczego warto zdecydować się na reklamę natywną?
Z pewnością część osób zastanawia się, po co korzystać z reklamy natywnej, skoro łatwo ją rozróżnić. Otóż rozwiązanie to niesie ze sobą wiele zalet. Warto rozpocząć od wyższej jakości pozyskiwanego ruchu. Nie jest niespodzianką, że reklama natywna wykorzystywana jest przede wszystkim do tego, aby zbudować wizerunek, jednakże to siłą rzeczy przekłada się na pozyskiwanie ruchu na stronie. Jeśli użytkownik wszedł w interakcję z natywną reklamą, oznacza to, że jest w dużym stopniu zainteresowany daną branżą, w której działa firma. Dlatego też jest to pewien sposób na wstępne targetowanie firmy, czyli kierowanie usług do poszczególnej grupy klientów. Kolejną zaletą jest lepsze działanie wizerunkowe, niż miałoby to miejsce w przypadku wykorzystania tradycyjnych form reklamy. Nie da się ukryć, że w wizerunkowym aspekcie, jeśli jedynie wspomnimy o firmie w otoczeniu materiałów wartościowych, zyskujemy zdecydowanie więcej. Oprócz tego, że wyraźnie zaznaczamy naszą obecność wśród innych firm, to dodatkowo prezentujemy wiedzę i kompetencję naszej działalności, co działa na naszą korzyść. Reklama natywna to także możliwość stworzenia viralowej treści. W konsekwencji możliwe jest zmaksymalizowanie zasięgów przy minimalizacji kosztów. Jest to więc materiał, który chętnie udostępniany jest przez innych użytkowników.