Ile waży pusty kontener morski?

Ostania aktualizacja 2 czerwca 2023

Ile waży pusty kontener morski? Kontenery morskie stanowią podstawowy element transportu morskiego. Najczęściej to skrzynie metalowe o określonych wymiarach, które wykorzystywane są w transporcie różnych towarów. Poza przewożeniem drobnych artykułów znajdują również zastosowanie w budownictwie. W związku z tym wykorzystujemy je jako kontener biurowo socjalny, mieszkalny czy magazynowy. Czym jednak charakteryzuje się podstawowy, jakim jest kontener morski?

Ile waży pusty kontener morski?

ile waży kontener morski

Ile waży pusty kontener morski?

Planując załadunek na kontenerze morskim, należy rozważyć kilka czynników. Przede wszystkim należy dobrze znać parametry samego kontenera, a następnie na ich podstawie dopasować rodzaj załadunku. Jak wiadomo, istnieje kilka typów metalowych skrzynek, dzięki czemu można transportować zarówno drobne ładunki, jak i wielkogabarytowe o niestandardowych wymiarach. Warto również wziąć pod uwagę, że konkretne wymiary i ładowności kontenerów podstawowych mogą się nieznacznie różnić w ofercie poszczególnych producentów. Na te różnice wpływają także: data produkcji oraz właściciel kontenera (jeśli poddaje go modyfikacjom). Zwykle jednak można określić przybliżone wartości dla poszczególnych rodzajów. W związku z tym standardowy kontener morski 20-stopowy waży 2300 kg, natomiast jego ładowność wynosi 25 000 kg. Z kolei standardowy kontener 40-stopowy waży 3 750 kg, a jego ładowność wynosi 27 600 kg. Kontenery morskie wykorzystywane są głównie w transporcie morskim. Ze względu na swoje właściwości znajdują również zastosowanie w wielu obszarach życia: budownictwie czy jako kontenery mieszkalne całoroczne. Okazują się być wygodnym i tanim rozwiązaniem wielu kwestii.

Kontener morski – jak jest zbudowany?

Każdy kontener morski zbudowany jest ze ściany, dachu, podłogi oraz drzwi. Ponadto posiada gęsią szyję i zaczepy przeznaczone do mocowania kontenera. Stalowa konstrukcja kontenera składa się ze słupków narożnych oraz specjalnej podstawy. Rama powstaje wzdłuż belek, belek nośnych i dźwigarów poprzecznych. Podłoga musi być stabilna i wytrzymała, by utrzymać ładunek. Na podłodze skrzyni oraz jej ścianach znajdują się uchwyty, które są przeznaczone do mocowania ładunku. Która część skrzyni jest najmocniejsza? Tę rolę pełnią słupki narożne z dolnymi oraz górnymi narożami zaczepowymi. Ich przeznaczeniem jest mocowanie, podnoszenie oraz stawianie kontenera. Drzwi nakładane są na zawiasach, które spawane są do słupków narożnych. Aby drzwi spełniały swoją rolę, muszą być wodoszczelne. Posiadają od 2 do 4 zamków, które posiadają odpowiednie plomby i kłódki. W ogóle drzwi pełnią znaczącą rolę w konstrukcji kontenera. Są bardzo ciężkie. Aby uniknąć poważnych obrażeń, należy je otwierać zgodnie z przyjętymi normami bezpieczeństwa. Najczęściej belki posiadają od 4 do 5 belek poprzecznych. Kontenery otwieramy z ziemi lub nadwozia. Za każdym razem ułożenie rygli blokujących drzwi jest nieco niekomfortowe. Aby ich otwarcie było wygodne, powinny się znajdować na wysokości kierowcy, czyli na odcinku pomiędzy nadgarstkiem a ramieniem kierowcy.

Jakie są rodzaje kontenerów morskich?

Budowa kontenera obejmuje te same elementy, choć skrzynie różnią się między sobą. Specjaliści wskazują na istnienie rozmaitych typów kontenerów, które klasyfikujemy ze względu na ich przeznaczenie oraz rozwiązania konstrukcyjne. Najpopularniejszym typem kontenera jest uniwersalny, który jest przeznaczony do ogólnego przeznaczenia. Co to oznacza w praktyce? Kontenery morskie uniwersalne są używane do przewożenia ładunku drobnicowego, mniejszych rozmiarów. Po ich odpowiedniej adaptacji znajdują zastosowanie w transporcie artykułów luzem – zarówno ładunków ciekłych, jak i stałych. W przypadku produktów sypkich przewozi się je w pojedynczym big begu, który wypełniany jest pneumatycznie. Aby poprawnie załadować kontener, konieczne jest urządzenie pneumatyczne albo naczepa kontenerowa. Innym rodzajem jest kontener z otwartym dachem. Znajduje zastosowanie w transporcie towarów, których wysokość jest niestandardowa lub łatwiej załadować je od góry np. za pomocą dźwigu. Dzięki takiej konstrukcji ładunek można załadować bezpiecznie, używając otworu dachowego lub drzwi. Aby zapewnić odpowiednie warunki przewozu, ściany tego kontenera posiadają specjalne uchwyty mocujące. W czasie transportu obowiązują specjalne warunki przewozu. Dach należy zabezpieczyć wodoszczelną plandeką, która wyposażona jest w linkę ze specjalnym zamknięciem.

Wyróżniamy jeszcze kontener z otwartym dachem oraz bokami. Ich specyficzna budowa wynika z tego, że znajdują zastosowanie w przewozie ładunków, których nie można transportować pozostałymi rodzajami kontenerów. Ze względu na brak kilku umocnień (ściany i dachu), kontener musi być wyposażony w wytrzymałą i odporną podłogę. Znaczenie ma również solidne osadzenie ściany czołowej. W ten sposób można zapewnić właściwe mocowanie, piętrzenie, jak i zabezpieczenie transportowanych produktów. Jeśli klient złoży odpowiednie zamówienie, to kontener można wyposażyć w kłonice, które zmniejszają szerokość ładunku. Mimo to w znaczący sposób ułatwiają proces mocowania kontenera. Niniejszy rodzaj kontenerów cechuje gruba podłoga.

 

 

angielski niemiecki hiszpański francuski